« Tijdelijke verlichtin… | Home | Nieuwe wijn, oude zak… »

Huishoudelijk regelement?

Maandag 02 Juni 2014 at 12:04 pm.

In reactie op een aantal reageerders op dit blog heb ik ineens de neiging om een huishoudelijk regelement op te stellen! Ga ik niet doen, maar we moeten wel even uitkijken dat de reacties niet radicaliseren en dat er een vorm van kampen komen.

Even 1 ding duidelijk uitleggen: "Dit weblog is een stil protest tegen de wereld die gek is geworden! We hebben geen winter meer, herfst en begin van de lente zijn ineens stormseizoenen, de waterstand stijgt en de zomer is niet te harden!"

Het is niet mijn doel (en hopelijk ook niet van de mensen die hier reageren) om de zongenieters voor gekken of mentaal minderen te onderschrijven. Het is niet mijn doel om een zomer met alleen maar regen of temperaturen van 10 graden en lager op te hemelen. We delen deze aardkloot samen en iedereen mag zijn mening hebben en respectvol uitdragen! Dat kan hier of ergens anders, maar zolang het hier gebeurd dan gebeurt het respectvol. Ik heb de laatste tijd de discussie een beetje laten lopen hopend om zelfcorrectie, maar als dat dan benoemd wordt en mensen beginnen te bekvechten dan houdt dat op. Dus vanaf nu ga ik niet eens meer iets opmerken maar gelijk blokken! Het is hier geen democratie op dit blog... dat is nooit beloofd en zal ook niet gebeuren! Dus dan kunnen we maar beter daar eerlijk in zijn... respectvol!

56 reacties

Marvin

Dan hou ik mijn reacties graag mild.

Marvin - 02-06-’14 14:11
misty

Helemaal mee eens!. Het gaat er vooral om hoe je er zelf mee om gaat. Even stoom afblazen is heerlijk, maar ik zou ook graag van andere mensen willen horen, vooral gezien de voorspellingen voor dit weekend, hoe ze er mee omgaan.
Speciale trukjes, muziek, citaten, boeken of wat dan ook daar ben ik nieuwsgierig naar.

Zo heb ik bijv. op de computer een link staan met een site waarop regen en onweer te horen is. Heerlijk om op hete dagen dit op de achtergrond te laten spelen (ik meen me te herinneren dat ik die site hier op heb gepikt maar weet het niet zeker)

Is het misschien een idee om een aparte topic te maken met alleen maar adviezen (praktisch en mentaal) om de hitte iets beter door te komen?

misty

misty - 02-06-’14 16:33
erica

Ik denk dat die regen en onweer bij mij vandaan kwamen, een tijd terug al. Het regenkoor. Heel mooi. Ik zal morgen even kijken of ik dat terug kan vinden bij mij, en het nog een keer plaatsen voor de nieuwkomers.
Ik zie niet uit naar de zaterdag. Werken in de vogelopvang, daar lopen de temperaturen heel snel op. En volgende week 3 middagen collecteren voor het goede doel. Ik hoop heeeel erg, dat we dan de hitte voorlopig gehad hebben. Bijna niet te doen in die zon.
Met Pinksteren hoef ik gelukkig niet weg. De koelelementen gaan weer de vriezer in!

erica - 02-06-’14 16:54
misty

Ach dom van mij, hier natuurlijk de link naar de regen en onweer: http://www.rainymood.com/

misty - 02-06-’14 17:13
Loes

@Marvin. Volgens mij verdiep jij je heel erg in weersites Marvin. Weet jij misschien of er een site is met historisch weer vanaf de 18e eeuw? Ik ben er naar op zoek maar kan eigenlijk niets vinden. Of misschien bestaat het ook wel niet zo ver terug.

Loes - 02-06-’14 19:48
Karina

OMG, ik hoop dat de verwachting voor het weekend niet uitkomt. Het is nog wel erg verschillend want de 1 zegt 26C en de andere 32C, maar… het wordt sowieso erg. Wat een ellende. Het is wel na het weekend meteen iets minder, maar… wat een ramp.

Karina - 02-06-’14 19:50
Marvin

Loes

Ik heb er maar een site gevonden die zover terug in de tijd gaat met weergegevens en dan alleen over de winters vanaf de 18e eeuw. Zie hier
http://www.meteolink.nl/weerhistorie/

Hier twee sites met weergegevens maar die niet verder terug gaan dan 1901
http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegev..
http://www.weerstatistieken.nl/

Marvin - 02-06-’14 20:47
Jozef 1965

Hallo Loes , die historische temperaturen kan je vinden bij http://www.wetterzentrale.de , dan naar Klimadaten en dan naar Niederlande De Bilt .

Jozef 1965 - 02-06-’14 20:51
Loes

@Marvin en Jozef, geweldig! Dank jullie wel! Ik heb even snel gekeken maar ga er zo snel mogelijk op mijn gemak voor zitten. :-)

Loes - 02-06-’14 20:56
Anne

Ik vind het ook fijn om tips en trucs van anderen te lezen hier (ook tips over wat niet werkt!).
Ik heb zelf bijvoorbeeld ‘Een ijskoude doorbraak: Overwintering in Siberië’ van Henk de Velde klaarliggen voor dit weekend. Zag het vorige week bij de afgeschreven bibliotheek-boeken liggen, tezamen met nog wat andere ‘ijzige’ titels. Voor mij een manier om hete dagen door te komen overdag.
Verder iets wat niet in ieder z’n straatje past, maar: als het weer eens tropisch warm is hier in de zomer speel ik computerspelletjes die zich afspelen in de sneeuw. Je hebt bijvoorbeeld in World of Warcraft meerdere gebieden, die volledig uit winterlandschap bestaan. Daar met een virtueel poppetje doorheen rennen is op zo’n schijthete dag bijna net zo goed als het in het echt doen (voor mij dan ;).
Misschien sowieso een leuk idee om een boeken-/film-/spellenlijst met winterse thema’s hier samen te stellen of desnoods ergens vandaan te copy en pasten?

Verder nog mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met plafondventilatoren? Ik word persoonlijk een beetje gallisch van de staande, aanlopende ventilatoren. Moest er bij mijn oude op een gegeven moment 3 wasknijpers op vastzetten om het gerammel te laten ophouden.

Anne - 02-06-’14 21:38
Don

Ik denk dat ik de huisregels niet helemaal begrijp… Mogen we nu niet meer schrijven dat we liever regen hebben de hele zomer? Of dat ik wou dat het midden in juli ging sneeuwen? Anders ken ik wel inpakken want dat soort dingen laat ik nog wel is gaan…

Kijk zongenieters voor … uitmaken begrijp ik wel dat dat niet kan natuurlijk.

Don - 02-06-’14 23:42
erica

Over de plavondventilator: Ideaal!!!
En dan een bord eronder met wat koelelementen uit de vriezer en je hebt je eigen aircootje.

erica - 03-06-’14 13:08
Fratsje

Ik denk dat ik het aankomende weekend maar weer ga overzomeren in mijn vriesvak, plus ik koop deze week nog een grote ventilator erbij.
Zucht..Het liefst wil ik toch dat die tropische horror uiteindelijk NIET uit gaat komen, want dan lig ik straks weer ziek op de bank!

Ik sluit mij wel bij de opmerkingen van Don aan. Zou ik dan hier ook niet meer mogen zeggen dat ik voor mijzelf het liefst een koele zomer zie? :(

Fratsje - 03-06-’14 15:07
Fratsje

De witte gordijnen moeten er ook maar zo snel mogelijk komen!
Ik denk dat ik maar eens een paar heerlijke wintertekeningen ga maken, met supergezellige sneeuwmannen erin.

Fratsje - 03-06-’14 15:12
Karina

Ik heb net even zitten kijken voor het weekend en hier en daar is het in ons voordeel aangepast. Nu maar hopen dat het klopt. Dan blijft het in ieder geval onder de 30C en alleen boven de 25C op zaterdag. Voor de zondag was het al wat gunstiger. Fingers crossed.

Karina - 03-06-’14 19:37
Marvin

De weermodellen geven voor aankomende zaterdag inderdaad lagere temperaturen dan eerst, inderdaad in ons voordeel.

Marvin - 03-06-’14 22:58
Jozef 1965

Voor wie het nog niet kent; nog een site over het weer http://www.woweer.nl

Jozef 1965 - 04-06-’14 06:53
Ankie

Zaterdag 30 graden bah! Vandaag gelukkig wel lekker bewolkt regen en 20 graden.

De langste dag van het jaar is deze maand dan kan het alleen maar minder worden. Ben al aan het aftellen :D

Ankie - 04-06-’14 08:05
Prozac

Ik heb alleen 1 berichtje van je weggegooit waarin je mensen aanviel. Verder niets… Die van gisteren staan alleen niet hier maar: http://www.zomerdepressie.net/entry/168/..

Boos worden mag best Annelies… maar veranderd niets aan de situatie!

Prozac - 04-06-’14 10:28
Marije

Annelies, dat je in de rouw bent is al verdrietig genoeg. Ik wens je veel sterkte.

Ik kom hier voor steun om de zomer door te komen. Voor begrip,lichtpuntjes en een positief vooruitzicht. Niet om anders denkenden of voelenden voor wat dan ook uit te maken. Ook als je in de rouw bent of gek wordt van het weer kun je rekening houden met een ander. Zoals je ook verwacht dat er rekening met jou wordt gehouden.

En om te eindigen op een positieve noot: de vooruitzichten zijn weer naar beneden bijgesteld!!! En er komen steeds meer wolkjes bij!

Marije - 04-06-’14 18:36
Marije

Interessante site, Jozef. Thnx voor de link.

Marije - 04-06-’14 18:38
Karina

Ja Marije, het gaat goed, al wordt het wel warm, tenminste geen 30C. Volgende week ziet het er ook warm uit, maar dat zien we dan wel. We bekijken het maar per dag en houden de moed erin.

Karina - 04-06-’14 20:29
Fratsje

Ik hoop dat er vanavond nog een keer een lekkere hoosbui aan komt drijven, want dan ga ik erin slenteren. Nu zit ik weer eens vaag in huishobbezak achter de chat gezellig te zwetsen. Had ook iets te weinig geslapen (gebeurt vaak in de zomer), omdat ik graag in de (relatief) koele ochtendlucht nu het liefst mijn boodschappen haal.

Ik heb trouwens wel 1 nieuwe inwonende ventilator erbij. Dat scheelt weer wat bij die warme zomerdraak voor het weekend. Dat dát maar weer snel voorbij mag drijven.

Fratsje - 04-06-’14 21:23
Anne

Was ik even blij dat het in het weekend wat naar beneden bijgesteld was…zie ik nu voor volgende week dinsdag ineens 32 graden staan voor in de randstad. Laten we hopen dat het weer overwaait voor die tijd.

Anne - 04-06-’14 22:09
Marvin

De weersverwachtingen kunnen nou eenmaal wisselend en onzeker zijn en het komt vaak voor dat de weermodellen elkaar tegenspreken wat de weersverwachtingen betreft, hoewel temperaturen voor aankomende zaterdag naar beneden zijn gesteld, worden de dagen erna naar boven gesteld die dichter of voorbij de 30 gradengrens gaan. Het GFS weermodel laat geen 32 graden zien voor aankomende dinsdag en wordt het niet warmer dan 24 graden in het oosten van het land, ietsje meer naar het oosten dus in Duitsland wordt het direct veel warmer met temperaturen van 33 graden dus juich er nog niet te snel toe want de hitte blijft heel erg dichtbij, een kleine verschuiving wat de hoge en lagedrukgebieden betreft en we zitten zo in die tropische hitte, dat wil zeggen dat aankomende dinsdag 24 graden of kouder kan worden, maar ook dat wat Anne zegt met 32 graden en het ECMWF weermodel, dat wat KNMI gebruikt voor weersverwachtingen, gaat daar dus voor. Voor ons te hopen dat het GFS weermodel gelijk gaat krijgen en dat het GFS weermodel niet met ECMWF weermodel mee eens gaat worden.

Marvin - 04-06-’14 23:56
Marvin

De nieuwste update van GFS weermodel die nu net binnen is gekomen, gaat meteen voor serieuze afkoeling na het weekend, alhoewel dat alleen voor zuidoosten van ons land nog niet overtuigend is.

Marvin - 05-06-’14 00:16
Karina

Marvin en volgens de Telegraaf wordt het 33C op dinsdag… snap jij het nog?? Ik heb nergens anders zulke temperaturen gezien, gelukkig, dus maar hopen dat het geschreven is door een of ander ander figuur met een zonnesteek.

Karina - 05-06-’14 10:24
mieke

Op de Belgische weersite staan ook temperaturen van 32 graden voor dinsdag, hoop zo dat ze zich vergissen, vooral omdat ik me dinsdag niet binnen kan verschuilen, moet met de bus op pad die dag :-(

mieke - 05-06-’14 10:45
Jozef 1965

Het weer is hier momenteel echt om te genieten.

Jozef 1965 - 05-06-’14 12:32
mieke

Inderdaad Jozef, echt genieten is dit, regen , wind zalig gewoon zalig. Zie net dat de temperatuur voor dinsdag is bijgesteld naar 26 graden, maar wel 31 op maandag, maar dan zijn we thuis en kunnen we binnen schuilen. Een mens moet zich met iets troosten hé

mieke - 05-06-’14 12:37
Marvin

Het is heel moeilijk zeggen hoe warm het gaat worden. De nieuwste update van GFS weermodel is helaas met ECMWF weermodel eens geworden en gaan beiden dus voor 31 graden voor dinsdag, dat geldt ook voor noorden van het land in Groningen, lokaal in oosten van ons land kan het nog hoger uitpakken waardoor 33 graden ook tot de mogelijkheden wordt. Alleen maandag is er een zwakke afkoeling alleen in het westen van het land, het oosten van het land, waar niet alleen Limburg maar ook Groningen bij hoort, blijft het met 28 graden hoogzomers.

Marvin - 05-06-’14 14:35
Marvin

Even voor aankomende zaterdag zoals het nu voor staat:
Waarschijnlijk het zuidoosten van Nederland en groot deel van België lokaal tropisch warm(>30 graden), voor de rest van het land hoogzomers dicht in de buurt van 30 gradengrens.

Marvin - 05-06-’14 14:42
Marian

Ik heb mij stil gehouden omdat het weer tot nu toe goed te verdragen was,maar dit weekend gaat het zomerfeest… nou ja feest weer echt beginnen,30 graden moet er niet aan denken,gedsie.

Marian - 05-06-’14 17:25
Marian

En om te reageren op Prozac,op voorgaande blog heb ik niet gereageerd omdat ik de site ineens onherkenbaar veranderd vond en mezelf er niet meer in kon vinden eigelijk, te grof.Maar ik neem aan dat we gewoon ouderwets lekker kunnen klagen over de warmte en de hysterie eromheen.Arcootje staat klaar en Honderd jaar elfstedentoch en March of the pinquins is ook aan te bevelen.

Marian - 05-06-’14 17:35
Fratsje

Ik heb de deuren nu zo veel mogelijk wagenwijd open staan, om de temperatuur zo laag mogelijk te krijgen. Nu is het nog lekker fris.

Ik zie als een berg op tegen het aankomende weekend met die gruwelhitte en ik voel mij toch al zo rot. :(
Zucht.

Fratsje - 05-06-’14 18:37
Karina

Nou, ik weet niet waar jullie kijken, maar ik kijk altijd naar: buienradar.nl, weer.nl, accuweather.com en weersverwachting.nl en bij geen van deze staat 30C. Niet voor het weekend en niet voor dinsdag. Dan heb ik wel over Z-Holland. Het hoogste is daar 28C voor zaterdag. Het is nog veel te warm natuurlijk, maar alles onder 30 moet je soms al blij mee zijn.

Karina - 05-06-’14 18:52
Marvin

Ik kijk verder dan de genoemde sites die je opnoemt. De weersverwachtingen die je daar vind zijn vaak niet meer up to date en wordt om de zoveelste tijd bijgesteld.

Waar ik kijk zijn de pluimverwachtingen van het KNMI zoals je hier http://www.knmi.nl/exp/pluim ziet. Dat is ECMWF weermodel waar KNMI zijn weersverwachtingen mee opstelt.

En waar ik ook naar kijk is http://www.wetterzentrale.de
Dat is GFS weermodel en is hoewel betrouwbaar, iets minder betrouwbaar dan dat van ECMWF weermodel, dat betekent dus dat als GFS voor koude temperaturen gaat en ECMWF voor warme temperaturen, kans groter is dat het warm wordt. En als beiden weermodellen met elkaar eens zijn met hun prognoses, is de kans behoorlijk groot dat het uitkomt.

Volgens het GFS weermodel wordt het vooral maandag heel erg heet met temperaturen die ruim boven de 30 graden gaan, lokaal kan het dan 33 graden worden.
Het ECMWF weermodel geeft alleen voor dinsdag zulke tropische temperatuur aan en pas later in deze avond wordt dat weermodel weer geupdate en dus nieuwe weersvooruitzichten, laten we hopen dat die 30-ers niet doorgaan en dat ook het GFS weermodel die vanavond ook update wordt niet meer van zulke temperaturen geeft

Marvin - 05-06-’14 19:37
Marvin

Aanvulling op vorige reactie: Als je naar die site http://www.wetterzentrale.de gaat, klik op top karten en links boven zie je GFS staan. Klik daar op, daarna klik je op min/max-temperaturen aan ergens boven op je scherm.
Ook zie je de cijfers 00 06 12 18 24 enzovoorts staan, dat zijn de uren vooruit die nog moeten komen en waarmee je kan zien hoe warm/koud het dan waarschijnlijk zou zijn. Helaas zie ik daar voor aankomende maandag tropische temperaturen.

Marvin - 05-06-’14 19:43
Marvin

Het lijkt erop dat de verwachte extreem hoge temperaturen naar beneden wordt bijgesteld als ik naar verwachtingen van het KNMI bekijk. De 30 graden gaan we misschien wel helemaal niet halen, behalve het zuidoosten van Nederland. Zaterdag wordt het in het noordwesten van ons land “maar” 20 graden, terwijl het zuidoosten 30 graden warm wordt. Zondag wint het zeewind steeds meer terrein waardoor afkoeling de aanwezige hitte zal afstraffen, wat de dagen erna ook alleen maar in ons voordeel werkt.

Misschien omdat het zeewater koud is en het zeewind wel eens meer rol zou kunnen spelen, iets wat de weermodellen misschien over het hoofd gezien hebben? laten we dat maar hopen :-)

Marvin - 06-06-’14 00:32
Fratsje

Ik wens dat de temperaturen allemaal een stuk lager uitvallen inderdaad. Dan kan ik nog een beetje normaal functioneren.

Fratsje - 06-06-’14 01:20
Nap

Oooh wat een gezellig weekend wordt dit weer … ik ruik de walmende barbecues en hoor het gezellige terras gelal alweer. Gelukkig ben ik het grootste deel weg.

Nap - 06-06-’14 09:23
Ankie

Ik heb net gekeken en het is nu weer hoger dan het was niks lager ujtgevallen. Bah bah bah!

Ankie - 06-06-’14 09:52
franca

Ik wil graag iets voorleggen waar ik me voor schaam. Ik ben in mijn normale leven best een gebalanceerd iemand. Maar vorige zomer toen het zo bloedje heet was, heb ik een paar keer een paniekaanval gekregen in de nacht. Ik schaam me om hierover te vertellen, maar ik zit hier wel op de goede site. Ik kreeg die paniek aanvallen in de nacht als ik wakker werd van de warmte en omdat de weersverwachtingen twee weken boven de dertig graden waren, en ik het gevoel had dat ik niet meer kon afkoelen of frisse lucht kon ademen. Zonaanbidders begrijpen dit niet. Ik wou vragen of iemand anders zich hierin herkend, en of er tips zijn. Ik heb geen mogelijkheid tot airco, en ik woon in het warmste deel van Nederland. Dank je lieve mensen.

franca - 06-06-’14 10:42
Marvin

Het GFS weermodel gaat voor 30 tot 33 graden op maandag, zelfs aan noordwestkust van Nederland, waar je koele wind van zee zou verwachten, wordt warmer dan 30 graden, om aan te geven hoe agressief de warme stroming is en dat deze wel heel sterk naar onze kant wordt geblazen. Zulke temperaturen maken horrorzomer compleet waar ik voor vreesde.

Helaas heeft Ankie gelijk, de verzachting van de hitte waar ik gisteren nog op kon hopen, is er nu waarschijnlijk niet meer.

Marvin - 06-06-’14 10:48
Prozac

Hoi Franca,

Sowieso zijn paniekaanvallen niets om je voor te schamen! Dat heeft ieder mens in zijn leven! Bij jou is dat met de warmte en bij anderen is dat bij spinnen, pleinen, etc, etc. Dus ik zou dit zeker met je huisarts doorspreken kijken of hij/zij iets voor je kan betekenen, maar zeker niets om je voor te schamen.

Prozac - 06-06-’14 10:49
Marvin

“Het wordt een mooi, zomers pinksterweekeinde. Zaterdag en maandag belooft het in het zuidoosten van het land en mogelijk lokaal ook op andere plaatsen zelfs tropisch warm te worden met temperaturen boven de 30 graden Celsius. “
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/3795455/zate..

Wat nou mooi?

Marvin - 06-06-’14 11:30
Karina

Franca, ik heb zelf ook paniekaanvallen, ook met warm weer. Ik herinner me nog een paniekaanval bij 38C een aantal jaar terug en ik dacht dat ik dood zou gaan. Wat bij mij helpt is koud water drinken, een theedoek helemaal nat maken en in de koelkast leggen, als hij dan lekker koud is, in je nek leggen. Verder helpt op kauwgom kauwen iets voor dat benauwde gevoel, zorg dat je ademt vanuit je buik en niet je borst en onmisbaar is Bach Rescue Remedy druppels (kun je bij zo`n beetje elke drogist krijgen.) Als je dat flauwe gevoel krijgt of licht in je hoofd, een paar druppels in een beetje water en rustig opdrinken. Een drinkboulionnetje wil ook nog wel eens helpen.
Een huisarts doet over het algemeen weinig, behalve pillen voorschrijven waar je uiteindelijk niks aan hebt. Oh en als je de hele tijd nerveus bent: Valdispert. Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Sterkte meid, je bent niet alleen!! :)

Karina - 06-06-’14 13:26
Jacques

En uiteraard overal om je heen weer de verdwaasde en geïrriteerde blikken en opmerkingen als je na het aanhoren van “hun” gemaakt enthousiaste en plichtmatige opmerkingen over het “heerlijke” weer en hoe we toch maar weer boffen deze pinksteren, aangeeft dat je een hekel hebt aan dit weer en dat het wat jou betreft niet snel genoeg oktober of november kan worden.
Wat mij dan altijd wel opvalt en in enige mate ook zeker irriteert is dat er dan met name in journaals en weerberichten altijd verslag wordt gedaan van al die zonaanbidders en liefhebbers van heet weer die allemaal in de file naar het strand staan om in het water verkoeling te gaan zoeken. Ik vraag me toch af waarom je verkoeling zoekt als je zo van warmte houdt. Blijkbaar valt na enige tijd het genot van de warmte/hitte toch ook bij de grootste liefhebbers hiervan tegen.
Ook typerend is dat de heatseekers, als zij bij mij binnen op visite zijn (ik ben sinds enige tijd in het gelukkige bezit van een airco !!!) altijd een zucht van verlichting slaken en opmerken dat het bij mij binnen zo lekker koel is.
Al met al dus een soort bewijs dat veruit de meeste mensen die warmte/hitte van dit moment maar even lekker vinden en dat het snel gaat tegenstaan. Maar dat kun je natuurlijk moeilijk toegeven, je moet nou eenmaal met de meute meegaan en pretenderen dit soort weer als een zegening te ervaren. Hulde aan ons, de groep mensen die op deze site tegen deze “stroom” van meningen in durven te zwemmen.

Jacques - 06-06-’14 19:22
Loes

Ik heb ook nog een tip (misschien een beetje raar) maar wat ik wel eens doe als het een warme nacht wordt is een kruik (zo’n rubberen waterzak) bijna voor de helft vullen met water en die een daagje in de diepvries leggen. Voor het naar bed gaan gewikkeld in bijv een sloop een poosje in bed leggen en je komt alvast in een koel bed. Een groot gedeelte van de nacht is hij nog wel koel (vooral bij de voeten). Ik leg er meestal een paar bij mijn zoon in bed die op de vliering slaapt waar het echt bloedje heet kan worden en hij vindt het heerlijk.

Loes - 06-06-’14 20:33
Anne

@Franca, je bent idd zeker niet de enige! Bij mij is in de zomer van 2010 de ellende begonnen toen het ook zo smerig heet was en ik al een maand amper geslapen had door de hitte. Op een gegeven moment ben je zo overprikkeld dat paniekaanvallen eigenlijk best een logisch gevolg zijn. Ik raakte ook steeds midden in de nacht in paniek als het zo benauwd was. En dan weer paniek door de gedachte wéér een nacht niet te kunnen slapen hierdoor. Overdag is het nog steeds niet te harden en dat plus de rotherrie op straat in de zomer, maakte het voor mij ook niet mogelijk overdag te slapen —> nog meer paniek. Ik ben nooit een fan geweest van de zomer geweest, altijd al zonne- en warmte-allergie gehad, maar de laatste 4 jaar is het gewoon drama, zodra de temperatuur omhoog schiet. Las trouwens ook pas ergens een artikel over de relatie tussen hyperventilatie en hooikoorts. Vicieuze cirkels! Maar god dank voor deze site en weten dat je er niet alleen voor staat :-).

Anne - 06-06-’14 22:32
Anne

De kruik in de vriezer en dan in een sloop is trouwens de gouden tip. Ik ben er vorig jaar mee begonnen en het scheelt echt enorm als je geen airco hebt. Ik leg hem in mijn knieholte als ik op m’n zij slaap. Je moet hem dan alleen wel echt de hele dag in de vriezer gooien weer erna, anders is hij ‘s nachts na een paar uurtjes weer ontdooid.

Anne - 06-06-’14 22:37
Maria

Jeetje, hier heb ik nog nooit van gehoord: een website met mensen die een hekel hebben aan de zomer!!
En ineens lijkt er een last van me af te vallen, want hier hoor ik ook bij!! Iedereen is blij en in de zomer met heet weer, behalve ik. Ik word er moe van en deprie, geïrriteerd enz..
En ik voel me schuldig tegenover familie en vrienden. Zij willen heel graag in de zomer leuke dingen doen, uitstapjes maken e.d. Ik ga dan wel mee maar inwendig loop ik elke dag tegen mezelf te vechten.
En de lente? Die is wel fijn, maar dan begint het in me al te kriebelen omdat dat betekent dat de zomer eraan komt.
Ik gun écht iedereen de mooiste zomer die je maar kunt bedenken, behalve mezelf. Geef mij maar storm en regen en kou, heerlijk…

Maria - 16-08-’14 14:19
Jozef 1965

Welkom Maria ; ja , er zijn nog mensen die een hekel hebben aan het vies, benauwd, heet, zonnig zomerweer.

Jozef 1965 - 16-08-’14 15:42
Maria

Wat heerlijk weer is het toch! Die dikke stortbuien en dan weer de zon er tussendoor, heerlijk. En bovenal: het zijn weer aangename temperaturen. Dit is genieten!!

Maria - 23-08-’14 15:21


(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om spamberichten tegen te gaan plaatsen we hier een kleine makkelijke quiz ;)
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.